Woodsafe förstärker organisationen

Peter Johnson ansluter till Woodsafe Timber Protections ledningsgrupp och tillsätts som Produktutvecklingschef med stort inflytande över bolagets fortsatta tillväxtresa och Woodsafe Academy.

Woodsafe Timber Protection är marknadsledande tillverkare av brandimpregnerat trä. Rollen som Produktutvecklingschef kommer att innebära stort fokus på bolagets fortsatta tillväxtresa med att utveckla systemlösningar, dokumentation utav brandskyddat trä, samt föra ut information och fakta om brandskyddat trä till intressenter, exempelvis arkitekter, konstruktörer, byggherre, inköpare, projektledare utifrån Woodsafe kunskapskoncept, Woodsafe Academy.

Peter kommer närmast från Moelven Wood Projekt och med sina 17 år långa erfarenhet utav brandskyddat
trä, stora trähusprojekt, produkt- och affärsutveckling.

”Jag vet att han kommer att bli en värdefull och välkomnad tillgång i vår organisation och för våra samarbetspartners" säger vd Thomas Bengtsson

”Jag är mycket tacksam för möjligheten att bli en del av Woodsafes starka team. Thomas och hans kollegor har strävsamt och målmedvetet byggt och driver en imponerade produktion som förser byggprojektmarknaden med brandskyddat trä. Produktområdet har blivit allt mer betydelsefullt i takt med att behoven ökat att bygga mer hållbart och även visuellt med trä" säger Produktchef Peter Johnson.

Peter Johnson tillträder sin nya post augusti 2022.

Information om Woodsafe Timber Protection finns att läsa på www.woodsafe.com och media.woodsafe.se