Woodsafe Timber Protection är en certifierad trygg arbetsplats

Nu är det bekräftat att Woodsafe Timber Protection är en hållbar arbetsplats där medarbetares säkerhet, hälsa och socialt ansvarstagande är prioriterad och nu certifierad enligt ISO 45001.

Människor dör fortfarande varje dag i arbetsrelaterade olyckor eller sjukdomar. Dessutom har vikten av att ta itu med arbetstagarnas psykosociala välbefinnande ökat på företagens dagordningar under pandemin. Att trygga arbetstagarnas säkerhet och minska riskerna på arbetsplatsen är viktigt för att säkerställa Woodsafe som ett sunt företag och arbetsplats, berättar Fredrik Diffner skyddsombud på Woodsafe.

ISO 45001 är en internationell standard för hälsa och säkerhet på arbetsplatsen, som innehåller krav för att bygga upp ett bra ledningssystem. Woodsafe ledningssystem är kombinerad med ISO 45003-riktlinjen om psykosocial hälsa och säkerhet vilket minskar riskerna på arbetsplatsen och skapa säkrare och hälsosammare arbetsförhållanden med hänsyn till alla aspekter.

”En naturlig del i Woodsafe Timber Protections verksamhet är ansvarstagande för våra medarbetare och entreprenörers hälsa som lever upp till en trygg arbetsplats där alla ska kunna förvänta sig att komma hem hela och friska till sina familjer. Ett stort engagemang och gediget arbete utav hela Woodsafe teamet har gjort denna certifiering möjlig att driva vår vision som en säker, hållbar och ansvarstagande arbetsmiljö”, säger Thomas Bengtsson VD och grundare utav Woodsafe Timber Protection

Durable Fire Protection
WOODSAFE® Durable Fire Protection är bolagets ledstjärna som beskriver bolagets värderingar i tre dimensioner. 1) Hållbara brandegenskaper dokumenterade av oberoende tredje part, 2) Hållbar produktion i linje med globala målen, 3) Hållbara sociala förhållanden och arbetsmiljö.